Beskrivning
Innehåll:
Att delge kursdeltagare exempel på framgångsrika aktiviteter och få en inblick i varandras lärandemiljöer.
Inkluderande arbetssätt kring kroppsspråk och icke-verbal kommunikation.
Taktila bilder och matematik i anpassade läromedel.
Att räkna med abakus.
Läsa och skriva punktskrift, hur man kan arbeta för att ge eleven möjlighet att utveckla sin läshastighet och lästeknik.
Nationella prov och anpassningar.
Dialogcafé kring utvecklingsrelaterade frågor och socialt samspel.
Denna kurs är en del av ett utbildningspaketet, uppdelat i 6 steg, där denna kurs är steg 4. Till varje kurssteg görs en separat anmälan. Förkunskapskrav: "Att möta elev med blindhet i årskurs 1-3, teoretiska ämnen, steg 3 av 6", samt de två tidigare kursstegen.
Medverkande
Anders Rönnbäck, Tina Björk, Ulrika Vanhoenacker, Maria Ellingsson, Maria Bergh