Tillbaka
Två kursplaner i samma klassrum. Integrerade elever i grundskolan som läser grundsärskolans kursplan
- Aktivitets ID:
- 189949
- Tid:
- 12 mars 2019, kl 09:00 - 16:00
- Plats:
- Stockholm, Specialpedagogiska skolmyndigheten, Rålambsvägen 32B
- Tid:
- 27 mars 2019, kl 09:00 - 16:00
- Plats:
- Stockholm, Specialpedagogiska skolmyndigheten, Rålambsvägen 32B
- Typ av aktivitet:
- Kurs
- Målgrupp:
- Rektor, Lärare, Specialpedagog Speciallärare
- Sista anmälningsdag:
- 2019-02-19
- Platser kvar:
- 6
- Pris:
- Ingen avgift
Observera att det är försent att anmäla sig till denna aktivitet eftersom sista anmälningsdag har passerat!
Medverkande
Eva-Lisa Andersson, Therese Lindahl, Åsa Holm-Oiwoh
Målgruppsbeskrivning
Speciallärare, lärare och praktisk estetiska lärare i grundskola som undervisar integrerade elever som är mottagna i grundsärskolan och som får sin undervisning i grundskolan. Rektor är även välkommen
Syfte
Du får verktyg att arbeta formativt genom pedagogiska planeringar samt att värdera tillgängligheten och anpassa lärmiljön. Syftet med kursen är att du och ditt arbetslag får en fördjupad kunskap i att arbeta i två kursplaner, pedagogiska planeringar, den nya digitaliseringen, bedömning och anpassningar för att skapa en tillgänglig lärmiljö.
Mål
Du som deltagare får tillsammans med ditt arbetslag:
- kunskaper i arbetet med kursplaner för integrerade elever i grundskolan som läser grundsärskolans kursplan.
- verktyg att arbeta formativt genom pedagogiska planeringar samt att värdera tillgängligheten och anpassa lärmiljön.
Funktionsnedsättning
Intellektuell funktionsnedsättning