Kursen är stängd och deltagarna har nu endast läsbehörighet.
Hur kan skolan organisera förutsättningar för tillgängliga lärmiljöer?
Vad kan skolan behöva göra och tänka på när en elev är nyanländ?
Hur skapar skolan förutsättningar för en god dialog med nyanländ vårdnadshavare när eleven kan vara i behov av särskilt stöd?
Tematräffens Innehåll:
Frukost med mingel och erfarenhetsutbyte.
Presentation av teman i SPSM:s nya stödmaterial Särskilt stöd till nyanlända elever:
Denho Özmen, Auli Skoglund Poussu
Rektorer som har en nyckelroll i säkerställandet av likvärdiga möjligheter för nyanlända elever i deras skolgång.
Syftet med frukostmötet är att du som deltagare får ökad kunskap om vad skolan kan behöva göra och tänka på när en elev är nyanländ och kan vara i behov av särskilt stöd.
Deltagaren har kunskap om hur man kan använda stödmaterialet Särskilt stöd till nyanlända elever.
Döv – hörselnedsättning, Läs- och skrivsvårigheter/Dyslexi, Synnedsättning, Tal språk och kommunikation, Övergripande, Övriga funktionsnedsättningar
Upplysningar om innehåll: Auli Skoglund Poussu, auli.skoglund-poussu@spsm.se, 010-473 54 69 Denho Özmen, denho.ozmen@spsm.se, 0730711688
Supportärenden: Kontakt med support
Kaffe: Ingår
Till toppen