Kursen är stängd och deltagarna har nu endast läsbehörighet.
Hur skapar man tillgängliga lärmiljöer för nyanlända elever?
Många nyanlända elever är i behov av extra anpassningar i början av sin skolgång i Sverige. Vad gagnar just din elevs pedagogiska utveckling? Hur kan du som pedagog använda extra anpassningar och tillgänglighetsmaterial för att skapa en lärmiljö som möter elevens behov?
Under dagen presenteras stödmaterial Extra anpassningar, Tillgänglighet, DATE och Särskilt stöd till nyanlända elever. Det ges exempel på hur dessa material kan användas tillsammans för att genom extra anpassningar öka tillgängligheten i den nyanlända elevens lärmiljö. Deltagarna kommer också att arbeta själva med materialen som grund.
Denho Özmen, Gunilla Fällman, Auli Skoglund Poussu
Specialpedagoger, speciallärare och lärare som möter nyanlända elever i sin undervisning.
Syftet är att du som deltagare ökar din förståelse för hur du kan utveckla och planera en tillgänglig lärmiljö för nyanlända elever genom stödmaterialen Extra anpassningar, Tillgänglighet, DATE och Särskilt stöd till nyanlända elever.
Du får även möjlighet att utbyta erfarenheter med andra deltagare.
Efter avslutad tematräff har du som deltagare:
Ökat din grundläggande förståelse för hur extra anpassningar och tillgänglig lärmiljö samspelar vid kartläggning och planering av undervisningen för nyanlända elever.
Gjort en planering av undervisningen för nyanlända elever.
Övergripande
Upplysningar om innehåll: Auli Skoglund Poussu, auli.skoglund-poussu@spsm.se, 010-473 54 69 Gunilla Fällman, gunilla.fallman@spsm.se, 010-473 55 93 Denho Özmen, denho.ozmen@spsm.se, 0730711688
Supportärenden: Kontakt med support
Ta gärna del av nedanstående material inför tematräffen:
Organisera undervisning av nyanlända elever
Kaffe: Ingår
Till toppen