Kursen är stängd och deltagarna har nu endast läsbehörighet.
Kursen kommer att ge dig ökade kunskaper kring hur pedagogiska planeringar kan vara ett stöd i att skapa tillgängliga lärmiljöer för integrerade grundsärskoleelever i grundskolan.
Litteraturlista:
Läroplan för grundsärskolan
Bedömningsportalen Skolverket
Ekstam och Lindahl (2015). Gemensamma lärvägar Skolporten
Lundahl, C. (2013). Bedömning för lärande
Östlund, D. (2016) Hur ska vi göra då? Praktiknära utveckling av en grundsärskolas arbete med bedömning för lärande
Skolinspektionen. (2016). Integrerade elever - Undervisningssituationen för elever som är mottagna i grundsärskolan och får sin undervisning i grundskolan
Eva-Lisa Andersson, Therese Lindahl
Speciallärare, lärare och praktisk estetiska lärare i grundskola som undervisar integrerade elever som är mottagna i grundsärskolan och som får sin undervisning i grundskolan. Rektor är även välkommen.
Syftet med kursen är att du och ditt arbetslag får grundläggande kunskap i att arbeta i två kursplaner i samma klassrum, pedagogiska planeringar, anpassningar för att skapa en tillgänglig lärmiljö, intellektuell funktionsnedsättning samt mottagande i grundsärskola.
Efter avslutad kurs har du som deltagare fått grundläggande kunskap om:
Intellektuell funktionsnedsättning
Upplysningar om innehåll: Eva-Lisa Andersson, eva-lisa.andersson@spsm.se, 010-473 54 50 Therese Lindahl, therese.lindahl@spsm.se, 010-473 54 26
Supportärenden: Kontakt med support
Kaffe: Ingår
Till toppen