Kursen är stängd och deltagarna har nu endast läsbehörighet.
Att med stöd av olika professioner möjliggöra en tillgänglig undervisning utifrån
- ledning och stimulans, extra anpassningar och särskilt stöd
- planera och utforma en undervisning för alla
- främja närvaro och förebygga avhopp
- mentorskap- följa elevens kunskapsutveckling och studiesituation i elevens hela utbildning
Päivi Hiipakka Lindberg, Marie Wicksell
Förstelärare, specialpedagoger/speciallärare som utifrån respektive profession utvecklar elevers lärmiljö och studiesituation i gymnasieskolan
Ökad medvetenhet och kunskap om vilka faktorer och perspektiv som kan ge ökad måluppfyllelse för elever med funktionsnedsättning, inom gymnasieskolan.
Genom samverkan och erfarenhetsutbyte mellan förstelärare och specialpedagoger/speciallärare få ökade kunskaper om specialpedagogiska förhållningssätt, metoder och arbetssätt.
Upplysningar om innehåll: Marie Wicksell, marie.wicksell@spsm.se, 0104735562 Päivi Hiipakka Lindberg, paivi.hiipakka-lindberg@spsm.se, 010-4735897
Supportärenden: Kontakt med support
Till toppen