Kursen är stängd och deltagarna har nu endast läsbehörighet.
Tematräff med fokus på anpassningar i lärmiljön och på hur skolor kan planera långsiktigt för att skapa goda förutsättningar för lärande och utveckling för elever med autism i grundskolans åk F-6.
Under träffen utgår vi från ett barnrättsperspektiv och innehållet kopplas till skollag och läroplan.
Som deltagare får du kunskap om innebörden av autism, pedagogiska konsekvenser och hur autism kan påverka elevers utveckling och lärande samt hur skolor kan utveckla en tillgänglig lärmiljö utifrån elever med autism.
Tematräffen består av föreläsningar, gruppdiskussioner och erfarenhetsutbyte.
Heléne Slivka, Erika Palvén
Du som är verksam i grundskolans årskurs F-6 och som önskar grundläggande kunskap om autism och om hur skolan kan bli mer tillgänglig utifrån elever med autism.
Som deltagare får du grundläggande kunskap om pedagogiska konsekvenser av autism och vilket stöd skolan kan behöva utforma i den pedagogiska, fysiska och sociala miljön för att elevgruppen ska få en tillgänglig lärmiljö.
Efter tematräffen har du som deltagare grundläggande kunskap om pedagogiska konsekvenser av autism och större beredskap att möta varje elevs enskilda behov.
Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar
Upplysningar om innehåll: Erika Palvén, erika.palven@spsm.se, 010-4735104 Heléne Slivka, helene.slivka@spsm.se, 010-473 53 69
Supportärenden: Kontakt med support
Till toppen