Fortbildning
Tillbaka

Samläsning – integrerad undervisning i gymnasiesärskolan och gymnasieskolan

Aktivitets ID:
226614
Tid:
11 mars 2020, kl 09:00 - 16:00
Plats:
Stockholm, Specialpedagogiska skolmyndigheten, Rålambsvägen 32B
Typ av aktivitet:
Tematräff
Målgrupp:
Rektor, Lärare, Specialpedagog Speciallärare
Sista anmälningsdag:
2020-03-04
Platser kvar:
21
Pris:
Ingen avgift

Observera att det är försent att anmäla sig till denna aktivitet eftersom sista anmälningsdag har passerat!

Beskrivning

Under tematräffen får du information om vad samläsning är och vad det innebär när elever i gymnasiesärskolan och gymnasieskolan har integrerad undervisning.

Dagen kommer att innehålla föreläsningar och information från olika myndigheter, intresseföreningar och skolor. Du ges också möjlighet till kollegialt lärande genom diskussioner och erfarenhetsutbyten.

Medverkande

Therese Lindahl, Eva-Lisa Andersson

Målgruppsbeskrivning

Rektorer, speciallärare, specialpedagoger, yrkeslärare och lärare i gymnasiesärskola och gymnasieskola

Syfte

Syftet med tematräffen är att du som deltagare ska få kunskap om vad samläsning innebär, vilken betydelse den kan ha för elevens kunskapsutveckling och för elevens möjlighet att nå målen med sin utbildning för att i förlängningen kunna etablera sig på arbetsmarknaden.

Mål

Efter avslutad tematräff har du som deltagare grundläggande kunskap om

  • samläsning - när elever i gymnasiesärskolan och gymnasieskolan har integrerad undervisning
  • vad samläsning kan innebära för eleven
  • vad samläsning kan innebära för verksamheten.

Funktionsnedsättning

Intellektuell funktionsnedsättning, Övergripande

Upplysningar

Upplysningar om innehåll:
Therese Lindahl, therese.lindahl@spsm.se, 010-473 54 26
Eva-Lisa Andersson, eva-lisa.andersson@spsm.se, 010-473 54 50

Supportärenden:
Kontakt med support

Förtäring

Kaffe: Ingår