Kursen är stängd och deltagarna har nu endast läsbehörighet.
Vi kommer att diskutera frågeställningar angående integrerade elever i grundskolan som läser efter grundsärskolans läroplan. Diskussionerna utgår från Skollagen, Styrdokumenten, och aktuella frågeställningar. I dessa aktiviteter kan man vara aktiv och delge sina erfarenheter utifrån yrkespraktik i ett kollegialt sammanhang.
Skolinspektionens rapport om integrerade elever, som är en av arbetsuppgifterna i tematräffarna:Två kursplaner i samma klassrum: grundläggande och fördjupad, kommer att diskuteras:
Aktuell forskning, litteratur mm kommer att tas upp och delges.
Eva-Lisa Andersson, Therese Lindahl
Rektor i grundskola
Syftet med tematräffen är att du som rektor i grundskolan som har integrerade elever som läser efter grundsärskolans kursplan får ett forum för kollegialt lärande. Här kan du delge dina erfarenheter och diskutera din roll och dina utmaningar i skolledarrollen.
Efter tematräffen har du som deltagare kunskaper om:
- aktuella frågor runt integrerade elever
- elevens delaktighet
- stödmaterial från SPSM
- styrdokument
- tillgängliga lärmiljöer
Intellektuell funktionsnedsättning
Upplysningar om innehåll: Eva-Lisa Andersson, eva-lisa.andersson@spsm.se, 010-473 54 50 Therese Lindahl, therese.lindahl@spsm.se, 010-473 54 26
Supportärenden: Kontakt med support
Till toppen