Kursen är stängd och deltagarna har nu endast läsbehörighet.
Vi utgår från de två kursplanerna och skapar undervisningssituationer och pedagogiska planeringar.
Vi kommer att arbeta fram exempel på hur undervisningen anpassas efter elevens behov och förutsättningar genom att skapa en tillgänglig lärmiljö, där eleven blir delaktig i det pedagogiska och sociala sammanhanget i klassen.
Eva-Lisa Andersson, Therese Lindahl
Speciallärare, lärare och praktisk estetiska lärare i grundskolan som undervisar integrerade elever som är mottagna i grundsärskolan och som får sin undervisning i grundskolan. Rektor är även välkommen.
Du har deltagit i webbseminariet Två kursplaner i samma klassrum, grundläggande nivå.
Syftet med kursen är att du och ditt arbetslag får fördjupade kunskaper i att arbeta i två kursplaner i samma klassrum. Pedagogiska planeringar och anpassningar för att skapa en tillgänglig och delaktig lärmiljö, samt hur en framgångsrik undervisning för integrerade elever kan skapas.
Du som deltagare får fördjupade kunskaper i arbetet med kursplanerna för integrerade elever i grundskolan som läser grundsärskolans kursplan.
Intellektuell funktionsnedsättning
Upplysningar om innehåll: Eva-Lisa Andersson, eva-lisa.andersson@spsm.se, 010-473 54 50 Therese Lindahl, therese.lindahl@spsm.se, 010-473 54 26
Supportärenden: Kontakt med support
Till toppen