Kursen är stängd och deltagarna har nu endast läsbehörighet.
Grundläggande kunskaper om pedagogiska konsekvenser av en synnedsättning. Vi belyser omgivningens betydelse för delaktighet, aktivitet och lärande. Innehållet har nära anknytning till deltagarnas pedagogiska arbete. Kursen genomförs digitalt i form av två halvdagar med en mellanliggande arbetsuppgift.
Andreas Schönbeck, Christina Westerberg, Nina Mohss, Thomas Ragnarsson
Du som är ansvarig för eller arbetar i en pedagogiska verksamhet som möter elever och vuxna med lindrig, måttlig och svår synnedsättning.
Inga förkunskaper
Deltagaren får kunskap om att anpassa lärmiljön och undervisningen för elever och vuxna med synnedsättning
Deltagaren har fått kunskap om hur lärmiljön och undervisningen kan anpassas för elever och vuxna med synnedsättning.
Synnedsättning
Upplysningar om innehåll: Andreas Schönbeck, andreas.schonbeck@spsm.se, 010-473 53 92 Nina Mohss, nina.mohss@spsm.se, 010-473 55 51 Thomas Ragnarsson, thomas.ragnarsson@spsm.se, 0104735194
Supportärenden: Kontakt med support
Till toppen