Kursen är stängd och deltagarna har nu endast läsbehörighet.
I vuxenutbildningen ska hänsyn ska tas till de enskilda elevernas olika förutsättningar, behov och kunskapsnivå. Det finns också olika vägar att nå målen" (Läroplan för vuxenutbildningen). Därför behöver man ständigt utveckla och anpassa lärmiljön i vuxenutbildningen.
Genom att delta i detta webbinarium ges ökad kunskap om:
- hur man skapar tillgänglig lärmiljö och vilka faktorer som påverkar elevers lärande; exempelvis kognition, delaktighet och individanpassning.
Deltagarna kommer också få dela sina tankar och erfarenheter med andra i mindre grupper.
Helene Fägerblad, Susann Norberg, Marie Lindberg Josefsson, Eva-Lisa Andersson
Du som undervisar och handleder i vuxenutbildningen.
Syftet med webbinariet är att du som arbetar inom vuxenutbildningen får kunskap kring hur tillgänglig lärmiljö kan påverka och främja elevernas lärande. Du får också dela dina erfarenheter och tankar med kollegor inom vuxenutbildningen.
Efter avslutat webbinarium har du som deltagare ökad kunskap om:
- vad tillgänglig lärmiljö innebär
-vilka faktorer som påverkar elevers lärande och hur jag kan skapa en mer tillgänglig undervisning
och haft möjlighet att:
-dela erfarenheter och kunskaper i kollegialt lärande
Övergripande
Upplysningar om innehåll: Helene Fägerblad, helene.fagerblad@spsm.se, 0705595271 Marie Lindberg Josefsson, marie.lindberg-josefsson@spsm.se, 010-473 55 42 Susann Norberg, susann.norberg@spsm.se, 010- 4735651 Eva-Lisa Andersson, eva-lisa.andersson@spsm.se, 010-473 54 50
Supportärenden: Kontakt med support
Till toppen