Fortbildning
Tillbaka

Två kursplaner i samma klassrum. Integrerade elever i grundskolan som läser grundsärskolans kursplan

Aktivitets ID:
286934
Tid:
9 september 2021, kl 09:00 - 16:00
Plats:
Digital kurs, via Zoom
Tid:
23 september 2021, kl 09:00 - 16:00
Plats:
Digital kurs, via Zoom
Typ av aktivitet:
Kurs
Målgrupp:
Lärare, Specialpedagog Speciallärare
Sista anmälningsdag:
2021-09-03
Platser kvar:
1
Pris:
Ingen avgift

Observera att det är försent att anmäla sig till denna aktivitet eftersom sista anmälningsdag har passerat!

Beskrivning

Syftet med kursen är att du får kunskap i att arbeta med  två kursplaner i samma klassrum.

Innehåll:

  • skapa pedagogiska planeringar
  • pedagogiska konsekvenser av intellektuell funktionsnedsättning
  • utredning och mottagande i grund- eller gymnasiesärskolan
  • pedagogiska strategier och lärverktyg
  • tillgängliga lärmiljöer, ledning och stimulans samt delaktighet
  • betyg och bedömning

Kursen innehåller föreläsningar filmade illustrationer och praktiska övningar. Under kursen får du möjlighet att i grupper diskutera och dela erfarenheter. Kursen innehåller en mellanliggande uppgift. 

Medverkande

Jenny Hübinette, Therese Lindahl, Anna Olsson, Eva-Lisa Andersson, Åsa Bäckman, Ewa Bohlin

Målgruppsbeskrivning

Lärare som undervisar grundsärskoleelever som är integrerade i grundskolan.  

Mål

Du har fått kunskap i att undervisa elever i grundsärskolan som är integrerade i grundskolan. Du har också fått kunskap om hur du genom att arbeta med pedagogiska planeringar kan skapa en tillgänglig undervisning anpassad efter elevernas behov och förutsättningar. 

Funktionsnedsättning

Intellektuell funktionsnedsättning

Upplysningar

Upplysningar om innehåll:
Therese Lindahl, therese.lindahl@spsm.se, 010-473 54 26
Eva-Lisa Andersson, eva-lisa.andersson@spsm.se, 010-473 54 50

Supportärenden:
Kontakt med support

Övrigt

Kursen är en två-dagarskurs.