Kursen är stängd och deltagarna har nu endast läsbehörighet.
Välkommen till en webbinarieserie i två delar om hur du kan möta flerspråkiga barn med språkstörning i förskolan. Genom föreläsning, film och möjlighet till reflektion får du som arbetar i förskolan ökad kunskap om språkstörning och dess konsekvenser hos flerspråkiga barn. Du får förslag på hur du kan utveckla en stödjande och språkutvecklande lärmiljö exempelvis genom att använda visuellt stöd och arbeta med ordförrådet.
Innehållet är grundläggande och på en generell nivå och riktar sig till förskollärare, specialpedagoger, rektorer och annan personal i förskolan.
Innehåll del 1
Innehåll del 2
Du kan ta del av vår webbinarieserie på egen hand eller tillsammans med andra som arbetar i din verksamhet, som en del i ett kollegialt lärande. Seriens delar bygger på varandra och vi rekommenderar att du deltar vid båda tillfällena för att få bästa nytta av innehållet.
Katarina Zandén, Mia Walther, Peggy Emanuelsson
Webbinarieserien vänder sig till dig som möter flerspråkiga barn med språkstörning.
Webbinarieserien ger deltagaren ökad kunskap om och förståelse för flerspråkighet och språkstörning samt exempel på hur man kan skapa en mer språkutvecklande och tillgänglig lärmiljö i förskolan.
Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, Tal språk och kommunikation
Upplysningar om innehåll: Peggy Emanuelsson, peggy.emanuelsson@spsm.se, 010-473 57 07 Mia Walther, mia.walther@spsm.se, Katarina Zandén, katarina.zanden@spsm.se,
Supportärenden: Kontakt med support
Till toppen